Qui som

El teu centre educatiu a Badalona

L'escola NJ Praga ofereix classes d'Educació Infantil, Primària i Secundària. És un centre concertat per la Generalitat de Catalunya que ofereix els seus serveis des de fa més de 100 anys a Badalona.

La nostra escola es defineix com a laica, catalana i progressista alhora que integradora i no discriminatòria. Es mostra sempre respectuosa amb totes les creences, cultures i ideologies en el marc de la convivència democràtica cercant contínuament la millora de la qualitat en els ensenyaments i serveis que proporciona als seus alumnes.

Ofereix un projecte que garanteix la continuïtat d'una línia pedagògica durant tot el procés educatiu. Es centra en l'adquisició de les competències que permeten als nostres alumnes créixer intel·lectualment i professionalment aplicant a les nostres aules les noves metodologies pedagògiques (aprenentatge cooperatiu, treball per projectes, intel·ligències múltiples, rutines de pensament...), i sempre amb l'ànim de mantenir un alt nivell de resultats acadèmics.

Treballa l’àmbit STEAM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques) amb projectes propis interdisciplinaris i acompanyant l'aprenentatge amb l'ús de les noves tecnologies, tauletes i pissares digitals.

Seleccionats pel Departament d’Ensenyament com a escola GEP, Generació Plurilingüe, promou l’ensenyament amb metodologies AICLE, Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres, impartint matèries no lingüístiques en anglès i realitzem estades d'immersió lingüística.

La nostra Escola forma part del projecte Escoles Verdes del Departament de Medi Ambient  i Educació de la Generalitat de Catalunya. Manté  el seu compromís per desenvolupar diferents accions vinculades a l’educació ambiental per tal d’afavorir una actitud responsable i respectuosa amb el medi natural i el nostre entorn.

L’Escola, amb un plantejament educatiu en termes d'equitat i d'excel·lència, de coeducació, de convivència, d'inclusió i d'atenció a la diversitat, té com a objectius:

• Desenvolupar un ensenyament actiu que fomenti la capacitat d'observació, anàlisi, investigació i crítica, que permeti d'adquirir hàbits intel·lectuals.
  • Fomentar l'educació dels alumnes en la llibertat i solidaritat, la convivència democràtica, la responsabilitat i el respecte als altres.
  • Afavorir les relacions entre el Centre i la societat que l’envolta, per tal de possibilitar un ensenyament que parteixi del coneixement de l’entorn.
  • Facilitar la intervenció de professors, pares, alumnes, personal d’administració i serveis, en la gestió i control del Centre, a través del Consell escolar.
  • Respectar la llibertat de pensament i tractar d'evitar l'autoritarisme i qualsevol tipus de connotacions polítiques, tot potenciant l'ensenyament actiu i desenvolupant la iniciativa i la creativitat.
  • Procurar un sistema d'educació en què no hi hagi cap tipus de discriminació: de sexe, social, econòmica, racial, psicològica, cultural, religiosa.
  • Orientar pedagògicament i professionalment els alumnes durant la seva estada en el Centre i, també, en finalitzar l'escolaritat obligatòria.
  • Potenciar el coneixement de la cultura i de la realitat sòcio-cultural de Catalunya.
  • Reforçar la relació entre professors, pares i alumnes mitjançant el desenvolupament d'activitats: culturals, recreatives i esportives.
  • Desenvolupar un tipus d'ensenyament i d'activitats amb els quals l’alumne/a s'identifiqui perquè consideri l'escola com quelcom seu, perquè es formi humanament, socialment i intel·lectualment de manera que pugui accedir a estudis posteriors i integrar-se, quan sigui el moment, a la societat, com a element positiu, amb capacitat de creativitat, col·laboració i responsabilitat.

Els objectius pedagògics i la metodologia de treball es troben recollits en el nostre Projecte d’Educatiu i han estat elaborats per l’equip directiu i el claustre de professors.