Història de l'escola

Més de 100 anys al servei de l’ensenyament a Badalona

L'escola NJ Praga de Badalona va ser fundada per Júlia Minguell i Ferrer, coneguda com a Doña Júlia, l’any 1920, al carrer Jaume Solà, cantonada carrer Museu a Badalona. L’edifici constava llavors d'una única sala amb dues finestres que donaven al jardinet d'una casa particular. L'any 1926 l'escola s'instal·là al carrer Barcelona, 38 i constava ja de quatre aules i un pati.

El 1928 calgué engrandir-la i es va buscar una casa al carrer Rector, on s'estigueren fins acabada la Guerra Civil, el 1939. L'activitat escolar es complementava llavors amb danses populars, dirigides pel senyor Joan Rigall i la senyoreta Laura Minguell; amb música i cant, a càrrec de la professora Mercè Rovira; amb festival de Nadal, festes de primavera, obres teatrals (va ser a la nostra escola on s'estrenà La llegenda de Sant Jordi del poeta badaloní Figueres), certàmens literaris (el col·legi va rebre el primer premi de l'Exposició Universal de Barcelona), conferències...

El 1967 es va concedir a la seva fundadora i directora Júlia Minguell i Ferrer, la Medalla de Plata de la Ciutat.

L'any 1975 mor Doña Júlia i l'Ajuntament acorda posar el seu nom a un col·legi públic. El relleu en la tasca educativa engegada per Doña Júlia és assumit per la senyoreta Maria Munells Barbarà, després d'haver estat deixebla i mestra del col·legi. Maria Munells fou titular i directora de l’escola fins al 1994. Durant aquest període, l’escola s’amplià amb l’edifici del parvulari al núm 40 del mateix carrer Barcelona. Coincidint amb la jubilació de la senyoreta Maria es va commemorar el 75è aniversari del col·legi, moment en què pren la titularitat de l'escola el Sr. Carles Pascual i Triay, actual director.

L'any 1996, amb la implantació de la LOGSE, l'escola amplia les instal·lacions amb l'edifici del carrer Barcelona, 6, on s'imparteix l'ESO. L'adequació de l'escola als nous temps es pot constatar amb les millores constants que s’estan fent de les instal·lacions i de les  aules de tecnologia, laboratori, informàtica... així com el fet de treballar la capacitat d’anàlisi reflexiva de la realitat, que permet a l'alumnat prendre decisions raonades.

L’any 2011 el centre amplia la seva oferta educativa amb la Llar d’infants Petit NJ Praga.

Logos de l'escola Llar d'Infants petit n.j. praga